10/2-09

idag gick vi upp ganska tidigt vid 09:30
lucas fick gröt till frukost.
sen kom johan hit och vi gjorde oss iordning. sen drog vi ner till centrum. ricky o johan tog bussen till södertälje.
jag o lucas åkte med till kvantum. sen tog vi en promenad till pappas jobb och hälsade på.
en stolt moffa som vart jätte glad över att vi kom förbi. sen tog jag och lucas bussen tillbaka hem.
medans han sov en stund. städa jag lite gjorde ordning maten. korvstroganoff o ris.
sen kom ricky hem från södertälje vid 15:30.
käka middag och bara tog det lugt.
ricky och johan gick ut en stund.( vet inte vart dom skulle)
när dom kom tillbaka så tog jag och lucas ett bad. sen fick han sova för natten.
MEN. han började gnälla efter ett tag. så vi gick in och titta till han. då hade han spytt ner HELA sig.
hela huvet och magen va full med spya. vi  tog in han i dushen och lindrade in honom i en handuk.
han spyde ännu mer. och jag fick panik. så jag höll på börja gråta. det är så obehagligt att se han må så dåligt och inte kunna göra nånting. urrsh. jag bytte ut alla sängkläder och ricky försökte ge honom lite vatten. men nopp han vill INTE ha.

när vi la ner han i sin säng somna han direkt.

vaknar i mellan åt och spyr lite slem.

vet inte vad det beror på. =/ är han magsjuk eller är det för att jag gav han en hel burk med yogurt? =(

för det är bara yogurten som kommer ut inge välling eller mat från idag som kommer ut.

hjälp? =(



Kommentarer
Postat av: Tessi

Avvakta och se om det blivit bättre idag, erbjud vätska så ofta du bara kan då dom förlorar mycket vätska när dom spyr. Är det inte bättre idag kanske han fått en släng av nån kräksjuka?

2009-02-11 @ 09:00:22
Postat av: ' CAROLIN

han kan ju fått en släng av kräksjuka, eller också kan han vart allergisk eller fått en känslig reaktion mot något i yoghurten, typ inte tål något i det! det är jätte svårt att veta, vi hade samma problem med Leo då han bara reagerade på vissa saker o vi inte visste just vad han reagerade på :s

2009-02-11 @ 09:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0