28/3-08

vilken jävla dag. shit asså.
vakna ungefär 13.00 går på toa. gå tillbaka till sovrum på vägen så började jag läcka vatten. inte lite heller
tänkte inte så mycke mer på de. efter en stund började jag få en obehaglig känsla i magen men samtidigt ont.
så jag och ricky åkte ner till nynäs för att kolla om de var nån kvar på mvc..
nej. ingen där. går till receptionen. och dom ber mig vänta för att få prata med en sköterska.
hon ger mig ett resekort och ringer in till sös - förlossning.
en taxi kommer och hämta oss untanför sjukhuset i nynäs.
han kör till sös. vi kommer in .
får vänta 5 minuter . sen kommer en läkare som ska göra en undersökning på mig
hon gör en gyn.undersökning. och UL.
lucas ligger med huvudet neråt och tycker. det fanns bra med fostervatten.
hon sa - om du inte redan hade varit sjukskriven så hade jag sjukskrivit dej nu.
för att om lucas trycker på mer så öppnas jag. alltså. han vill ut nu.
hon sa att nu måste jag ta det lungt ligga helst. inga promenader. mm.
eftersom att han ligger så långt ner nu.

när vi va klara så sa jag - men hur blire nu då? vi var ju inte bereda på de här.
dom säger - nej men vi kan inte göra så mycke. det är bara att åka kominalt.
då sa jag -  det är just det jag är sjukskriven för. att jag kan inte åka kominalt och sen så tog vi inte med remssa och så.
då fick vi följa med henne till förlossnings-salen. hon skulle ringa nånstans.
då kommer en annan häxa med en jävla attidyd.
- för det första så kommer du hit oplanerat.
sen så var det inte menningen att du ska födda här, du ska vara på södertälje.
ni är unga och du ricky finns som stöd. det är bara att sätta er på tåget.
då sa jag - men jag kan ju inte de.
då sa hon - ne men då är det kanske dax att börja träna på det.
för vi kan inte hjälpa dej längre.

fy faaaan tänkte jag.
och jag som inte skulle ta promenader. vet kärringen hur faan långt de va till tåget`där ifrån =/?
och dessutom hade jag så jävla ont i magen och ryggen.
hade gråten i halsen hela vägen hem.
jag som var så rädd när jag kom in dessutom.
nej nu känner inte jag alls att jag har nån lust att födda överhuvudtaget.
jag vill inte bli bemöt på de här sättet igen. det var mer otrevliga saker kärringen sa. men har fått black out. fick sån chock.




Kommentarer
Postat av: Me

Riktigt dåligt av dom.. stå på dej, det kommer gå bra! kram

2008-03-28 @ 21:43:24
Postat av: Monica

Fan vad ledsamt, har ju jobbat på ett sjukhus så jag vet vilka stolpskott branchen kan dra till sig, du hade en jävla otur med tanke på rädslan du kännt. Ta det lungt nu bara, ringer dig när jag piggnat till imorgon så får jag höra vad som hänt. :( kram och god natt på dej.

2008-03-28 @ 23:13:05
Postat av: Sarah

Kanske är otippat att jag skriver men jag var verkligen tvungen att kommentera. Skitsamma, du får publicera den om du vill eller ta bort den.

Fyfan vilka jävla nördar!! Jag hade börjat tjuta tror jag. Nu har jag ju inte riktigt samma problem som dig men ändå, jag vet vad du går igenom. Du är ju i en jävligt känslig sits dessutom med tanke på att du är gravid. Plus att du fick åka in akut! Då har man ju kanske inte alla nerver i styr.
Starkt av dig att åka kommunalt ändå tycker jag.

Hoppas Lucas stannar kvar där inne ett litet tag till så ni slipper hamna på neonatalen. Vila upp dig och låt Ricky ta hand om Nikita!
Det var allt för mig.

MVH

Och nej, detta är inget skämt eller min mening att driva med dig på något sätt. Nu vet du det.

2008-03-28 @ 23:56:11
URL: http://aflikka.blogg.se
Postat av: Sarah

Nej, vissa människor har en jävligt märklig inställning till "såna som vi". Att de dessutom jobbar på ett sjukhus, där det lixom går ut på att ta HAND om människor, är för mig en gåta.
Men du lever ju än i alla fall!

2008-03-29 @ 00:19:49
URL: http://aflikka.blogg.se
Postat av: Thea

men för i helvete!?!?! hur kan såna människor få jobba på sjukhus!? jag fattar inte!!! hoppas du mår bättre... jag ringer dig imorgon! *massa kramar*

2008-03-29 @ 01:05:59
Postat av: Petra

vet du, jag är verklinge inte förvånad över att det finns sånna idioter på ett sjukhus!! Men typiskt att du/ni skulle råka ut för dom just då, i den sitsen.. :( Hoppas du känner dig bättre nu och att du inte tappar lusten, dom på södertälje är säkert mycket, mycket bättre!
Lycka till nu, ni tre!!

2008-03-29 @ 13:00:47
URL: http://LillPetra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0