min familj <3

jag verkligen grät inatt och pussade på min son.  och tänkte - han är min.
älskar han så att det gör ont. är så rädd att det ska hända han nått.

jag kan säga så här.
nej vattnet gick inte i fredas. jag vart igångsatt i söndas pga jag fick det besvärligt med att gå och sova. när jag skulle bli igångsatt så var jag redan öppen 1 cm.
jag fick EDA redan när jag va öppen 3 cm. kan ju säga så här det var så hemskt att ricky börja gråta. jag skrek som bara fan. den va ju inte skön att få. men sen va det bara att höja dropet med värkar. hade krystvärkar i 4 timmar och det hände inget. var öppen 10 cm. lucas hjärtslag började slå allt saktare så dom ville försöka med sugklocka. 2 gånger men misslyckades så jag hörde hur personalen började springa runt mig och - det får bli snitt. sa läkaren.
jag skrek hela tiden - jag kommer dö. jag vill inte.
ricky fick inte vara med. när jag kom in i operationsalen så va det en jävla massa som höll på med mig. han bara höra - du somnar snart.
sen vaknade jag upp 2 ½ timme senare. och frågade vart jag var, sen efter 30 minuter kom lucas och ricky.
det första jag frågade ricky va - är han min?
kunde inte sluta titta på han. kunde inte sova utan han. ingenting. har bara legat och tittat på min underbara son.
under tiden på BB fick jag träffa 17 st olika. läkare / distriktsköteror. barnmorskor. gyn. narkos. barnläkare. har fått så mycke beröm av alla där. fick vara med om 2 förlossningar och allt vart jobbigt. shit asså. men nu är han här. min lucas.
och ricky gud vilken underbar pappa han är. eftersom att jag inte kan röra mig så gör han allt. nikita. lucas. mig. hemmet. han håller lucas och pussar på han och är en stolt pappa till världens finaste son.

image164


MITT ALLT

image165

Kommentarer
Postat av: Monica

Är helt övertygad om att du kommer bli en kärleksfull och bra mamma. Han är så fin, som någon annan skrev så måste jag hålla med, han är otroligt lik sin söta mamma. Njut av varandra, jag kommer nästa vecka som vi sa, längtar jättemycket tills jag får se honom.

Många kramar

2008-05-30 @ 11:45:20
Postat av: thea

jag börjar fan nästan gråta jue... jag kommer förbi o hälsar på nån dag när du känner att du orkar! åter igen, jag är så glad för eran skull!!!!

2008-05-30 @ 13:15:16
Postat av: Sandra

ååh gumman sitter här med tårar i ögonen. Är såå stolt över dig =) Jag sa ju att du skulle klara det ;-) Hoppas att du blir bättre snart. Jag MÅSTE försöka komma upp nu under sommaren. Måste ju få se det lilla underverket =) Och självklart träffa dig/er. (har ju ännu inte träffat Ricky haha)
Måste säga STOORT grattis till den lyckliga pappan Ricky. Ta hand om er

2008-05-30 @ 15:05:06
URL: http://thestoryinside.blogg.se
Postat av: Johanna (Angelinas mamma på FL)

Hejhej! Först vill jag gratta till er lilla son, har är verkligen jättesöt lillkillen!
Sen vill jag be lite om ursäkt för det jag sa förut men jag kunde verkligen inte hålla tyst. Har lite i smyg läst din blogg och såg att ni båda 2 slutade röka - bra jobbat det gläder mig att höra :-)

Hoppas lilla familjen mår bra!
Skriver här då jag inte kunde skicka på fl.

2008-05-31 @ 01:02:14
Postat av: ' CAROLIN

han är verkligen jätte fin :) men det visste du ju redan, jag är så kär :D

2008-05-31 @ 20:12:51
URL: http://leobus.blogg.se
Postat av: Anonym

Håller också med om att han liknar dej...tyvärr!!

2008-05-31 @ 21:03:49
Postat av: Tessi

Spelar ingen roll om det verkar som att jag tar någon under försvar, men att ens en gång skriva en sådan sak "håller också med ..blaha" är så grymt lågt gjort. Nog för att du som person inte kan skriva vem du nu är visar hur omoget det är. Lägg av och låt Therese glädjas, för det här är bland dom finaste stunderna som en människa kan få i världen!

(förlåt therese om jag la mig i, men jag blev så grymt förbannad)

2008-05-31 @ 21:15:53
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Åh vilken jobbig förlossning du verkar ha haft. Men det är ju absolut värt de när man får lillen/lillan i sina armar sen : )

2008-06-15 @ 22:05:48
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0